lördag 25 september 2010

TACK

Till er alla som har röstat på Centerpartiet och mig i Göteborg vill jag på det här sättet sända ett tack. För egen del kom jag in i Riksdagen. Det är ett förtroende som jag vill och skall försöka förvalta på bästa sätt.
Jag är glad för den enormt väl genomförda valkampanj . Centerpartiet gjorde den största uppryckningen av partierna under den sista månaden. Alliansregeringen stärktes och sitter kvar. Smolken i glädjebägaren är att de tre mindre partierna i Regeringen gick bakåt. Dessutom fick vi med Sverigedemokraternas inträde i Riksdagen ett oklart parlamentariskt läge. Men problem är till för att lösas.

1 kommentar:

  1. Ja, jag instämmer i tacket. Det är en ära att tillhöra de 349, samtidigt som man beklagar närvaron hos 20 av dessa. Hur gick det till! Hursomhelst är även de och vi övriga folkvalda och skall betraktas som sådana. Vi ses på tisdag!

    SvaraRadera