tisdag 28 oktober 2008

Presidentvalet

Några dagar kvar och det ser ut som om Obama kan ta hem segern. Han utstrålar hopp och förändring i en tid av finansiell oro. Däremot kan mycket hända. Mc Cain slår för tillfället i underläge. Kanske är hans vicepresidentskandiadt en belastning samtidigt som han har visat osäkerhet i de ekonomska frågorna. Mc Cain kan dock segla upp i de sk swingstates till exempel Virginia , Ohio och Colorado. Ja det finns några stater till. Med det amerikanska valsystemet kan det snabbt vända.
Det som nu behövs är en president ,som kan samla världen, ge visioner och hopp. Jag tror ändå att Obama vinner. Det är min förhoppning även om jag flera gånger har skrivit att jag tycker om personen McCain och att han står mer för frihandel. Det sista tror jag också att Obama kommer att göra när han väl ställs inför fakta.
I nästa vecka kommer jag att på plats följa den amerikanska valkampanjen. Vi har en del att lära både av positiva och negativa sidor i amerikanskt kampanjande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar