torsdag 4 februari 2010

Hektisk och tuff dag

Börjar dagen med att ta 0544-båten till fastlandet för att ta mig vidare till Sveriges Radio i
Göteborg. Sveriges vackrast belägna radiohus(tror jag). Skall kommentera ett inslag om Centerpartiets så kallade kris http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=2188566&BroadcastDate=&IsBlock=. ( del 4 av sändningen).
Det är människor som utgör vår kärna, som säger att man inte känner igen sig i all förnyelse. Jag tror att detta är människor som vill partiet väl. Jag tror också att för många är vi inte vana att regera. Vi har bara 8% , men har ändå lyckats visa på att Centerpartiet gör skillnad. Hoppas att jag lyckades förmedla en del av den stolthet, som många av oss också känner över de resultat vi kan visa. Visst är det lättare att vara i opposition än att regera, men det var väl för att förändra man gick med i politiken inte för att stå på läktaren och skrika. Mycket återstår dock. För att knycka ett citat: Vi är stolta men inte nöjda
Fortsätter till styrelsen för Johanneberg Science Park - ett framtidsprojekt melan Chalmers och Göteborgs stad.
På eftermiddagen träffar jag våra kommun-ochregionstyrelseordförander. Känns som ett bra möte kring vår strategi, våra valfrågor och lite av varje.Mycket klokt är sagt och mycket klokt kommer att göras. Det finns kraft och vilja .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar