fredag 26 mars 2010

Skandalen i Ö-vik

Såg sent i natt på Uppdrag granskning. Jag blev så upprörd att jag trots tröttheten inte kunde gå och lägga mig. Efterhand som jag såg programmet blev det bara värre. Ondskan och naiviteten tog verkligen sitt pris. En präst som i sin naivitet såg en absurd skolavslutning som fin, en rektor som verkade okunnig om vad somhänt osv. Nu riktas all kritik mot skolan, men vart tog individernas ansvar för sina egna handlingar vägen? Den stora skandalen är de vuxna som står bakom mobbningen och alla de som hängt på. Vi har alla ett ansvar för vad vi gör även på nätet.Det är bra om den diskussionen kommer igång nu.Visst skall man utkräva ansvar av skola mfl men alla som har trakasserat tjejerna är skyldiga och bör känna skam. Nu gäller det att vi som är upprörda inte sjunker lika djupt, som de som trakasserat tjejerna. Sedan hoppas jag att Linnea och Jennifer skall kunna se en god och bättre framtid. Vi är många som känner med er. Och tack kompisen Amanda som visade civilkurage och medmänsklighet.
Läs Aftonbladet, Västernorrlands Allehanda ,Expressen,och gå till SVT och TV4 Expressen,SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar