tisdag 30 september 2008

Göran Johanssons avgång

Så har då kommunstyrelsens ordförande i Göteborg Göran Johansson aviserat sin avgång. Inte helt oväntat. Väldigt många har spekulerat. Nitton år i kommunledningen är en ansenlig tid. Jag har i olika sammanhang arbetat eller kommit i kontakt med Göran. Först som kommunstyrelseordförander i Västsverige och i West Swedens styrelse och arbetsutskott, senare som konsult och nu som fullmäktigeledamot i Göteborg. Jag delar inte som förståeligt allt som Göran Johansson tycker eller gör. Däremot har jag genom åren uppskattat det samarbete, som vi har haft. Jag tillhör en Allians , som var beredd att ta över styret i Göteborg 2006. Trots det vill jag ändå erkänna att det är en synnerligen begåvad politiker, en pragmatiker och man med stark känsla för sin hembygd, som vi förlorade mot.
Jag lyfter på hatten för en färgstark kollega och konkurrent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar